Když jsem se poprvé od mé kamarádky doslechla o nové metodě výuky cizích jazyků pro děti Hocus and Lotus, byla jsem nadšená. Představa, že je tu pro mě možnost spojit dvě odvětví, které mě nejvíce baví a naplňují, pro mě byla úžasná. Těmi koníčky jsou pro mě děti a anglický jazyk.
Osobně jsem nikdy nebyla zastáncem klasických metod ve výuce. Tzv. drtit se něco nazpamět je neatraktivní a nudné, jak pro malé dítě, tak pro dospělého. Nicméně tuto metodu známe všichni velmi důvěrně. Jsem zastáncem inovativních metod v učení a učení zábavnou formou. A to je jeden z důvodů proč jsem se rozhodla absolvovat školení metodiky Hocus a Lotus. Zpočátku jsem ani moc nevěděla, co očekávat, tak jsem se prostě nechala překvapit. A musím podotknout, že jsem byla překvapena velice mile.
2 víkendy, které jsem strávila s dalšími magickými učitelkami a školitelkami byl pro mě velmi přínosný a příjemný. V teoretické části jsem se dozvěděla mnoho zajímavých a praktických informací o bilingvismu, psychologických aspektech této metodiky a o pravidlech správné magické učitelky. Dalším tématem byly samozřejmě děti, jejich způsob myšlení, chování a vše co k tomu patří. Abychom se mohly alespoň trochu přiblížit tomu dětskému světu, protože je tak rozdílný od toho našeho „dospěláckého“.
Poté jsme si ukázaly, jak hodina ve skutečnosti probíhá. Tato praktická část je asi nejzajímavější, nejzábavnější a také asi nejnáročnější. Společně jsme si vyzkoušely, jak se cítí dítě, když jazyk opravdu nezná a je pro něj úplně cizí, což byla opravdu zajímavá zkušenost. Když člověk studuje jazyk již tak dlouhou dobu, je velmi těžké si vůbec umět představit, jaké to je, když vůbec nerozumíme. Díky této zkušenosti se nám to podařilo.
Kdybych měla shrnout toto školení, určitě bych ho hodnotila velice kladně. Naučila jsem se spoustu nových teoretických, ale i praktických dovedností, které můžu nyní využít v praxi. Hlavně jsem mohla trávit čas s milými lidmi a to v příjemném domácím prostředí jazykové školy Light Point.
Školení můžu doporučit těm, kteří mají blízký vztah k dětem a jazykům.